Marketing pro vinaře: 7 tipů, jak prorazit s e-shopem

Vytvořeno: 30. 05. 2019

Marketing pro vinaře

Marketing pro vinaře: 7 tipů, jak prorazit s e-shopem

S rozmachem internetu se začala rozvíjet i nová forma prodeje – elektronické obchody, tzv. e-shopy. Dnes jich existuje nepřeberné množství a prorazit se zdá naprosto nemožné. To však není pravda, stačí jen vědět, jak se odlišit. Zajímá vás víc? Přečtěte si našich sedm tipů.


Důvěryhodná značka = úspěšná značka

Být originální a prozákaznický, to je základ na cestě za úspěšnou značkou. Víte, jak budovat svůj brand?

  • Začněte názvem. Vymyslete něco neotřelého, dobře zapamatovatelného a hlavně vyslovitelného.
  • Zaměřte se na zákazníka, jeho potřeby a spokojenost. Starejte se o něj a hýčkejte ho.
  • V online světě se vytrácí osobní kontakt. Zkuste mu ho nahradit jinde. Podepisujte se v e-mailu jménem a pokud to bude nutné, tak mu zavolejte.
  • Zkuste zákazníka během nákupu pobavit nebo ohromit. Vytvořte kreativní popisky, pošlete milý děkovný, nebo potvrzující e-mail. Fantazie meze neklade.


Mějte konkurenční výhodu

Mějte svou konkurenční výhodu. Individuální přístup ani široký sortiment už nikoho nezaujme, protože ho má každá druhá vinotéka v okolí. Vyzdvihněte něco, co máte jen vy. Dokážete zákazníkovi dodat zboží už druhý den? Prodáváte speciální druhy vína? To je to, co chtějí slyšet. Tak jim to nezapomeňte sdělit.


Zjistěte, kdo je doopravdy váš zákazník

Hodně firem si myslí, že ví, kdo je jejich zákazník. Většinou se však pletou a žijí s mylnou představou člověka, kterého by jako svého zákazníka chtěli. Oblast vinařství není výjimkou, a tak si dejte pozor, abyste neudělali stejnou chybu jako vaši kolegové. Rozhodně není na škodu sestavit si popis ideálního zákazníka. Napište si, co vše o něm víte – věk, pohlaví, práci, rodinný život, zájmy a životní styl.


Pak si ale své domněnky raději ověřte. Podívejte se do prodejního systému, na informace o návštěvnosti webu nebo zkuste konkrétní zákazníky oslovit, ať už naživo či telefonicky. Jakmile budete mít ověřený model svého zákazníka dokončený, pověste si jej nejlépe nad pracovní stůl. A pokaždé se na něj podívejte, když budete plánovat změny, psát texty nebo řešit reklamaci. Dost věcí vám to usnadní. 


Vsaďte na jednotnou komunikaci

Ať už budete přidávat na facebook novinky z vaší vinotéky, odepisovat zákazníkovi na e-mail nebo vylepšovat texty na webu, vždy komunikujte jednotně. Není nic horšího než roztříštěná komunikace. Zamyslete se, jaký typ komunikace se hodí k vašim zákazníkům. Tykáte, nebo vykáte? Vystupujete otevřeně a přátelsky, nebo se snažíte působit formálně? Vytvořte si jednotný styl, kterým budete komunikovat, dodržujte ho a seznamte s ním také i své zaměstnance.


Pochlubte se vlastním obsahem

Máte svým zákazníkům co říct? Neváhejte a povězte jim to. Poraďte jim s výběrem vína. Řekněte jim, jaké víno se hodí jako svatební dar a jaké pro babičku k narozeninám. Rady se vždy hodí. Vy jste ten odborník a zákazníci to ocení v podobě nákupu na vašem e-shopu.


Nabídněte jim související zboží

Pokud si zákazník kupuje víno, zkuste mu nabídnout i originální sommelierský nůž nebo netradiční skleničky. Ke každému produktu mu navrhněte, aby si koupil i něco, co by se mu mohlo hodit. Je dost možné, že by si to koupil jindy, tak proč ne teď?


Buďte konkrétní

Vyhněte se nicneříkajícím frázím “Skladem u dodavatele”. Zákazníka vůbec nezajímáte vy, zajímá se sám o sebe a o to, kdy bude mít objednané víno doma. Buďte konkrétní a tyhle prázdné věty vyměňte například za “Už za 2 dny u vás doma”. 



Počet zhlédnutí: 4180

Další články, co stojí za přečtení

Chcete být v obraze? Přihlaste se k odběru novinek.