6 chyb, kterých byste se měli při zavádění EET vyvarovat

Vytvořeno: 18. 03. 2020

Novinky

6 chyb, kterých byste se měli při zavádění EET vyvarovat

1. Nenechte EET na poslední chvíli. Povinnost elektronické evidence tržeb se měla od 1. května 2020 dotknout další velké skupiny živnostníků a podnikatelů, tedy i Vás, vinařů. Kvůli stávající epidemii koronaviru COVID-19, se zavádění EET posouvá. Nicméně kdo je připraven, není ohrožen, proto si nákup a registraci zajistěte včas.  

Registrace do systému EET nepatří k nejjednodušším úkonům. Pokud není IT právě Vaším koníčkem, pak svěřte zprovoznění EET pokladny do rukou odborníkům.


2. Ověřte si druh Vašich plateb. Podnikáte již delší dobu nebo jste v businessu nováčkem? Pokud Vaši zákazníci neprovádějí úhrady za Vaše produkty nebo služby výhradně bankovním převodem nebo platebními kartami, pak se EET vztahuje také na Vás. Podmínky novely EET jsou závazné pro všechny, kteří přijímají hotovostní platby, stravenky nebo poukázky. Na velikosti Vašeho obratu nezáleží.


3. Neignorujte přání Vašich zákazníků. Přejí si u Vás platit platební kartou a Vy ještě tuto platební metodu nepodporujete? Při vstupu do EET můžete vyřešit i tento problém. Zvolte si pokladnu kombinovanou s platebním terminálem. MARKEETA nabízí intuitivní a jednoduchou pokladnu MARKEETA Pay kombinovanou s platebním terminálem.

4. Papír snese vše, ale tohle nevydržíte Vy jako podnikatel. Zvolte si řešení na míru pro Vaše podnikání. Vystavíte-li v průměru více než 5 účtenek denně, pak počítejte s námi:


PAPÍR a EET

2 minuty vypsání 1 papírové účtenky

10 minut denně

1 hodina týdně (máte-li otevřeno pondělí–sobota)

4 hodiny měsíčně

48 hodin ročně

??? hodin archivace papírových účtenek

??? hodin povinná čtvrtletní návštěva finančního úřadu


A NAVÍC: vyšší riziko chyb při ručním zápisu, náročná archivace a povinnost doručit každé čtvrtletí přehled o vystavených účtenkách v papírové formě na příslušný finanční úřad. Rozhodně nic pro ty z vás, pro které je složitá administrativa a úřednický šiml strašákem.


EET ELEKTRONICKY

5 vteřin vystavení 1 účtenky ve Vaší elektronické pokladně

25 vteřin denně

2,5 minuty týdně (máte-li otevřeno pondělí–sobota)

10 minut měsíčně

2 hodiny ročně

0 hodin archivace – systém provádí automaticky

0 hodin návštěv na finančním úřadu – systém odesílá automaticky 24/7 online


A NAVÍC: Vaše elektronická pokladna nainstaluje online povinné zákonné aktualizace a zajistí, že datum a čas na Vašich účtenkách budou vždy správně. Můžete se tak věnovat Váš čas Vaší živnosti a Vašim zákazníkům. Na těch přece záleží!

5. Pořízením pokladny to nekončí. Hledáte pokladní řešení za jednorázovou částku bez pravidelných poplatků? Potom se ptejte, z čeho bude Váš dodavatel hradit údržbu a aktualizace pokladny. Za 3 roky existence EET bylo nutné pokladny opakovaně aktualizovat z důvodu technických nebo legislativních změn na straně finanční správy (např. změna kořenového certifikátu, uvedení DIČ na účtenkách, změna výpočtu DPH, apod.). Jednorázové pořízení se Vám tak může velmi prodražit na následných nákladech za aktualizace nebo upgrade pokladny.


6. Nejlevnější pokladní řešení nemusí být nejspolehlivější. I za 1 korunu můžete mít EET vyřešeno. Pokladny MARKEETA Vám splní zákonnou povinnost při minimálním vstupním nákladu 1 Kč. V platbě je zahrnuta SIM karta pro připojení pokladny k internetu.

Pro snadný vstup do EET se MARKEETA postará o instalaci pokladny v hodnotě 990 Kč (bez DPH) přímo u Vás. Pravidelná měsíční platba ve výši od 399 Kč měsíčně bez DPH (dle zvoleného balíčku služeb) Vám zajistí klid pro Vaše podnikání minimálně na 24 měsíců: technickou podporu, servis, zálohování dat, aktualizace, změny certifikátů nebo sazeb DPH už nebudete sami řešit. Jděte s dobou e-cars, e-neschopenek a e-účtenek a zvolte si jistotu a klid pro Vaše podnikání.


Ať podnikáte v jakémkoliv oboru, máme pro Vás jednu praktickou radu na závěr: Stresové situace při nefungující pokladně. Naštvaní zákazníci. Zbytečně strávené hodiny při cestách na úřady…za to nestojí! Zajistěte si zákaznickou podporu odborníků předem.


Zaujaly Vás praktické rady od MARKEETY? Vyžádejte si individuální nabídku pokladního systému EET právě pro Vás: obchod@markeeta.cz nebo nám zavolejte na: 800 701 701.



Počet zhlédnutí: 2884

Další články, co stojí za přečtení

Chcete být v obraze? Přihlaste se k odběru novinek.