Marketing ve vinařství: 5 chyb, kterých se často dopouštíte při tvorbě webových stránek

Vytvořeno: 21. 05. 2019

Marketing pro vinaře

Marketing ve vinařství: 5 chyb, kterých se často dopouštíte při tvorbě webových stránek

Měsíc se s měsícem sešel a my vám přinášíme další článek ze seriálu Marketing ve vinařství. Tentokrát jsme se rozhodli posvítit si na webové stránky. Shrneme běžné chyby, kterých se mnozí z vás při tvorbě nových, nebo přepracování starých stránek dopouští.


Nepoložíte si základní otázku

Mnoho vinařů si často nepoloží základní otázku, proč se vlastně chtějí pouštět do změny, nebo tvorby úplně nového webu. Je nesmyslné tento krok podnikat jen proto, že to udělalo konkurenční vinařství. Naopak se raději zamyslete nad tím, k čemu vaše webové stránky mají sloužit a co je jejich cílem. Uvažujte i nad tím, kdo jsou vaši zákazníci a proč potřebují vaše zboží.

Další důležitá věc, kterou musíte vzít v potaz, je, odkud budou zákazníci na web přicházet a zda na stránkách provedli požadovanou činnost (například nákup vína na e-shopu). Na otázky vám odpoví například Google analytics (Nástroj společnosti google, díky kterému můžete na webu svého vinařství sledovat návštěvnost, chování návštěvníků, jejich vlastnosti, prodeje apod.).


Nedíváte se na web očima zákazníka

Další chyba, které se vinaři často dopouštějí, je, že se nepodívají na web očima zákazníka. Vy své produkty znáte, ale zapomínáte, že zákazník ne. Proto když se zákazník dostane na vaši stránku, měl by se hned dozvědět, zda se ocitl na e-shopu vinotéky, nebo na stránkách malého rodinného vinařství.

Je nutné, aby se návštěvník ihned zorientoval nejen v obsahu, ale také i ve struktuře vašeho webu. Proto věnujte nějaký čas identifikaci cílové skupiny a připravte web opravdu pro ni, ne pro sebe.


Přeháníte to s efekty

Chcete návštěvníky ohromit zajímavými efekty? Dobře si to rozmyslete. Prolínání fotek v galerii možná působí na první pohled zajímavě, ale po nějakém čase začne být spíše otravné. Většina animací spíš zdržuje, než aby působila pozitivně. Pokud vás napadlo osvěžit návštěvu webu příjemnou hudbou, raději se do toho nepouštějte. První věc, kterou lidé začnou hledat, je způsob, jak ji ihned vypnout, protože je všechno, ale rozhodně ne příjemná.


Netestujete

Jak už jsme zmínili výše, častým problémem je také orientace na webu. Všichni očekávají, že vpravo nahoře najdou odkaz kontakt, a proto je naprostý nesmysl, dávat jej úplně někam jinam. Achillovou patou jsou složité kontaktní a registrační formuláře, ve kterých se nikdo nevyzná. Hloupost je také používat mnoho typů písma a barev. Těmto problémům se můžete vyhnout, když oslovíte někoho z cílové skupiny, například své věrné zákazníky, jednoduchým testem tak odhalíte spoustu chyb.


Nevyužijete služeb profesionálů

Spousta vinařů si myslí, že tvorbu webu zvládne sama po vlastní ose. Jedná se ale o mylný dojem. Promyšlený a fungující web se skládá z analýzy současného řešení, analýzy konkurence, tvorby wireframů (tzv. náčrt webu), designu, kódování, kvalitního obsahu a mnoho dalšího. Nebojte se proto svůj web svěřit do rukou profesionálů, kteří sledují veškeré trendy i novinky tohoto složitého oboru. 


Zdroj: www.pracevevinarstvi.cz




Počet zhlédnutí: 2772

Další články, co stojí za přečtení

Chcete být v obraze? Přihlaste se k odběru novinek.