Jak vytvořit propagační leták?

Vytvořeno: 16. 09. 2019

Marketing pro vinaře

Jak vytvořit propagační leták?

Chystáte degustaci, speciální nabídku vín nebo jinou akci a chcete ji podpořit reklamním letákem? Než se pustíte do práce, přečtěte si naše tipy, které vám pomůžou s jeho tvorbou.

Upoutejte pozornost titulkem

K zákazníkovi se leták často dostane v situaci, kdy na něj působí spousta jiných rušivých věcí (prohlíží si poštu, vybaluje nákup, nebo listuje časopisem). Důležité je proto upoutat jeho pozornost velkým a hlavně čitelným titulkem, který člověka zaujme na první pohled. Do titulku dejte myšlenku nebo slogan pojící se s vaší nabídkou.

Vyhněte se prázdným frázím jako “Pozor akce!”. Čtenář z nich nic nezjistí a rovnou leták hodí do koše. Buďte proto více konkrétní.

Obrázek prodává

Hned po titulku se čtenář podívá na obrázek. Někdy i ještě před titulkem. Vždy dejte přednost vlastním obrázkům před těmi z internetu. Dejte si ale pozor na jeho kvalitu.

Pokud nemáte žádný obrázek, který by se dal použít, sáhněte po fotobance. Z neplacených doporučujeme Pixabay, z těch placených pak Shutterstock.



Buďte struční

Nepřehánějte to s délkou obsahu. Připojte na leták krátké sdělení, které stručně popíše ty nejdůležitější informace o vašem vínu, výhodné nabídce, nebo o pozvánce na degustaci.

Dejte si pozor i na to, co všechno na letáku nabízíte. Někteří se snaží mít toho v letáku co nejvíc, čímž ho úplně přehltí informacemi a zákazník se v něm nakonec úplně ztratí. Řiďte se pravidlem 1 leták = 1 informace. Pozvěte je jen na jednu degustaci, upozorněte je na slevu jedné řady vína.

Pokud neumíte pracovat se slovy, oslovte copywritera, nebo marketingovou agenturu, kteří vám pomůžou poskládat slova do poutavých vět.

Vzhled je klíčem k úspěchu

Můžete čtenáře ohromit titulkem, nalákat obrázky a zaujmout čtivým textem. Pokud ale použijete WordArt a doplníte ho pěti fonty, bude veškerá snaha k ničemu. Čtenář totiž ztratí chuť si prohlížet leták nějak blíž.

Doporučujeme vsadit na čistý, nepřeplácaný styl. Zapojte nápad i vtip, použijte maximálne dva až tři typy písma. Důležité informace označte tučně, zvětšete nebo napište jinou barvou. Myslete taky na jeho rozměr. Ideální je velikost A5, která se dá jednoduše složit a dát do kabelky.

Jestli se bojíte, že byste leták pro grafické stránce zkazili, znovu vám radíme, abyste se ozvali profesionálům, kterými může být grafik nebo marketingová společnost.

Nezapomeňte na kontakt

Na leták přidejte adresu vašeho vinařství a telefonní číslo. Nezapomeňte i na webové stránky, e-mail a odkazy na sociální sítě, kde se čtenáři můžou dozvědět více informací o degustaci nebo speciální slevě na víno.

Kvalitní tisk hraje roli

Součástí celého procesu je i kvalita tisku. Leták by měl být na tvrdším papíru a vytisknutý digitálně, aby vydržel i ve vlhkém prostředí (poštovní schránka, rozdávání za deště). Mokrý papír ani rozpité barvy vám nové zákazníky nepřivedou. Pověřte tímto úkolem tiskárnu, která má bohaté zkušenosti a dokáže vám i poradit.

Sledujte úspěch

Myslíte, že u vytištěného letáku se nedá sledovat jeho úspěšnost? Rádi vás vyvedeme z omylu. Použijte QR kódy, nebo speciální URL adresu pro tuto kampaň. Možností je spousta.





Počet zhlédnutí: 3271

Další články, co stojí za přečtení

Chcete být v obraze? Přihlaste se k odběru novinek.