Kdo jsou influenceři a proč s nimi spolupracovat?

Vytvořeno: 22. 08. 2019

Marketing pro vinaře

Kdo jsou influenceři a proč s nimi spolupracovat?

Slovo influencer zaznívá poslední dobou až příliš často. Kdo to vlastně je a proč se s ním vyplatí spolupracovat? Čtěte dál a dozvíte se to.

Kdo to je influencer?

Influencer je člověk, který dokáže svým obsahem ovlivňovat chování ostatních. Bývají to slavné osobnosti, Youtubeři, blogeři nebo lidé, kteří získali popularitu na sociálních sítích. Tito lidé se stávají perfektním marketingovým nástrojem. Umí totiž mezi své fanoušky sdílet komerční obsah tak, aby působil přirozeně a věrohodně.


Jaké jsou výhody spolupráce?

● Získáte originální propagaci.

● Zasáhnete cílovou skupinu.

● Zvýšíte povědomí o vašem vinařství.

● Vaše víno bude mít příběh.

● Okamžitě máte přehled o úspěšnosti kampaně.


Ideální je, pokud se z influencera pak stane ambasador – člověk, který si vaše víno opravdu oblíbí a bude ho sám propagovat.

Kolik mě to bude stát?

Záleží na tom, s kým se rozhodnete spolupracovat. Menším influencerům obvykle stačí, když jim například věnujete několik láhví vína, které chcete propagovat. U těch velkých s širokým publikem se pak můžete dostat až na několik tisíc korun za jeden příspěvek. Proto se ještě před odesláním nabídky zamyslete nad vaším rozpočtem.

Jak influencera vybrat?

Jak už jsme zmínili předtím, stanovte si rozpočet. Pokud se nebojíte investovat větší částky, oslovte populární influencery. Jestli je váš budget omezený, rozhlédněte se po těch malých. Dále se nedívejte jen na počet followers, ale také na engagement, tzn. jak aktivně na profilu probíhá komunikace mezi lidmi. Influencer s 5 000 sledujícími může mít nakonec větší úspěšnost než ten s 50 000.

Posledním důležitým faktorem je obsah. Prohlédněte si profil a zjistěte, co vytipovaný influencer sdílí a jaká je jeho cílová skupina. Jsou to muži, nebo ženy? V jakém věku? Kde bydlí? Co je baví?

Pokud vytipovaný influencer ve svých příspěvcích pravidelně mluví o škodlivosti alkoholu nebo jeho fanoušci ještě nepřesáhli hranici 18 let, nebude to zrovna ten pravý. Naopak jestli vybraný bloger či Youtuber bydlí na jižní Moravě, rád chodí na degustace a zastává názor, že víno je smysl života, neváhejte ho oslovit.

Na co si dát pozor?

Rozhodli jste se pro spolupráci s influencerem? Výborně. Ale ještě než to uděláte, zvažte, zda se do toho pustíte sami, nebo raději oslovíte marketingovou agenturu. Mnoho podnikatelů vůbec netuší, co všechno to obnáší, neví, jak s nimi mluvit a kampaň pak nakonec ztroskotá na špatné komunikaci.

Dále také zvolte správný kanál. Například Instagram je ideální k propagaci lifestylových produktů, kosmetiky, jídla, módy, cestování apod. Skvělé se na něj hodí například víno nebo degustace. Naopak ale s plnícími linkami či nabídkou přestavby sklepů tady příliš neuspějete.






Počet zhlédnutí: 3914

Další články, co stojí za přečtení

Chcete být v obraze? Přihlaste se k odběru novinek.