Marketing pro vinaře: Zlatý důl se jménem Instagram

Vytvořeno: 15. 07. 2019

Marketing pro vinaře

Marketing pro vinaře: Zlatý důl se jménem Instagram

Instagram se stává čím dál populárnější sociální sítí, kterou si oblíbili hlavně mladí lidé do 25 let. Dnes na něm má profil víc než miliarda uživatelů, kteří denně přidávají a prohlížejí statisíce fotek a videí. Čím víc roste jeho popularita, tím víc se z něj stává nástroj, který se dá využít k propagaci svého podnikání. Pojďme se společně podívat, co tato sociální síť nabízí vinařům.

Co přidávat na Instagram?

Lidé na Instagramu chtějí vidět hlavně fotky ze života. Sdílejte svým fanouškům fotky z běžného dění ve vašem vinařství, jak sklízíte úrodu, jak jste si užili degustaci a nezapomeňte na nová vína nebo vína v akci. Instagram stojí na estetice a vizuálu, proto vaše fotky musí být ostré, zajímavé, neotřelé.

Základní pravidlo zní: Raději žádná fotka než špatná fotka

Stories

Před třemi lety Instagram přišel s novým nástrojem “Instagram Stories”, které dnes sleduje 250 milionů uživatelů denně. Prostřednictvím tzv. příběhů se dají sdílet fotky a videa, které se pak v aplikaci objevují úplně nahoře. Tento formát se vyznačuje hlavně tím, že po 24 hodinách automaticky zmizí. Prostřednictvím Instagram Stories můžete také živě vysílat. Navíc všichni vaši fanoušci dostanou upozornění, že jste právě začali live stream. Díky tomuto kreativnímu formátu tak úplně lehce upoutáte pozornost svých “followerů”.

#Hashtagy

Hashtag # původně používali programátoři, postupem času se přenesly na sociální sítě. Představuje klíčové slovo a díky němu se dají příspěvky kategorizovat a své využití mají i v práci s fanoušky nebo v soutěžích. Jakmile člověk klikne na daný hashtag, objevují se mu všechny takto označené příspěvky. Hashtagy navíc můžete sledovat stejně jako profil. Pokud uživatel začne hashtag sledovat, začnou se mu v kanálu příspěvku objevovat takto označené fotky a videa.

Vinaři tak získávají další možnost, jak propagovat své příspěvky. Pokud vyberete správné hashtagy, dostanou se vaše fotky a video k lidem, kteří by na váš profil jinak vůbec nenarazili. Prohlédněte si, co sleduje vaše cílová skupina, a přizpůsobte tomu i váš obsah. (O jaké hashtagy se vaše cílovka zajímá, zjistíte, když na jejich profilu kliknete na “sleduji”.)

Placená reklama na Instagramu

Příspěvky, které na Instagramu sdílíte, můžete šířit organicky, nebo jim pomoci placenou reklamou. Stačí ji jen zaměřit na vaše potenciální zákazníky. Stejně jako na Facebooku, tak i na Instagramu zacílíte například podle pohlaví, věku, lokality, zájmů.

Typy reklam

● Foto reklama - Reklama v podobě fotky. Vypadá stejně jako ostatní příspěvky, které se uživatelům zobrazují v jejich kanálu.

● Video reklama - Video reklama funguje na stejném principu jako foto reklama, akorát místo obrázku sdílíte své cílové skupině krátké video o délce 60 sekund. Doporučujeme video použít například jako upoutávku na plánovanou degustaci.

● Karuselová reklama - Karuselová reklama je stejná jako foto reklama, jenom místo jedné fotky jich v jednom příspěvku najdete víc a uživatelé mezi nimi mohou posouvat. Vyplatí se vám například v situaci, kdy chcete propagovat více vín jedné značky.

● Slideshow - Slideshow představuje kombinaci videa a karuselu. Můžete přidat až 10 fotek, které se budou postupně zobrazovat.




Počet zhlédnutí: 3386

Další články, co stojí za přečtení

Chcete být v obraze? Přihlaste se k odběru novinek.