Naučte se, jak prodat své víno
Schopnost prodávat je umění. Pokud ji máte v malíčku, dokážete stále získávat nové zákazníky a udržíte si ty staré. Zapomeňte na heslo "kvalitní zboží se prodá samo”. To už dávno neplatí. Dnes musíte vědět, jak zákazníka přesvědčit, aby si vaše víno koupil.
Emoce prodávají
Zákazníka musí vaše víno zaujmout. Pokud začnete vyjmenovávat výhody, k ničemu to nebude. Musíte v něm vzbudit emoce a ukázat mu, jaký přínos mu jeho koupě přinese.
Budujte důvěru
Základem všeho je důvěra. Zákazníci kladou pořád vyšší nároky, mají stále větší možnosti a můžou kdykoliv odejít ke konkurenci. Proto je dnes mnohem důležitější vytvářet dlouhodobé vztahy s nakupujícími. Pokud chcete na trhu přežít a prodejem vína vydělat, musíte se o ně umět postarat. Být milý a usmívat se nestačí. Naučte se odhadnout, odlišit a podle toho se mu věnovat.
Typy zákazníků
Zákazník s jasnou představou
Tento zákazník ještě před příchodem do vinotéky ví, jaké víno si chce odnést domů. Rozhodně nic nezkazíte, když mu ještě nabídnete speciální otvírák nebo designové skleničky.
Zákazník s nejasnou představou
Tento zákazník si není jistý, jestli si chce koupit červené, nebo bílé víno a zda chce suché, nebo polosuché. Správná cesta je tohoto člověka oslovit a pomoci mu s nákupem.
Zákazník bez zájmů o koupi
Tento typ zákazníka netouží nic kupovat, vaši vinotéku si spíš jen prohlíží bez konkrétního zájmu. Správným přístupem ho ale dokážete podnítit k nákupu.
Stále se učte
Jsou lidé, kteří dokážou prodat vše, aniž by se museli nějak snažit. Takových je ale málo. Pokud chcete být dobrým prodejcem, musíte na sobě pracovat. Odstraňujte své chyby a neustále se vzdělávejte. Čtěte různé články nebo navštěvujte kurzy, které vám pomůžou v neustálém zlepšování.