Úspěšní vinaři prodávají příběhem
Doby, kdy v marketingu stačilo pár ohromujících informací, jsou už dávno pryč. Dnešní zákazník je přesycený reklamou, proto marketéři museli vymyslet nový způsob, jak ho zaujmout. A tím způsobem jsou emoce, které dokáže vyvolat silný příběh.
Lidé pořád milují příběhy
Lidé vždy milovali pohádky, pověsti, báje, legendy. Dnes tomu není jinak, poutavé příběhy je stále táhnou jako magnet. Pokud chcete své zákazníky navnadit k nákupu nového vína, místo nudného výčtu informací jim raději vyprávějte. Obsah je král. Vypilujte ho k dokonalosti a strávený čas se vám vrátí v podobě prodaného zboží.
Jak na příběh, který prodává
Nejpopulárnější jsou vždy vlastní zkušenosti. Poraďte svým zákazníkům, doporučte jim zboží, nebojte se vyjádřit svůj názor. Lidé to ocení. Nikdy neuděláte chybu, když se budete řídit našimi radami. Ideální příběh:
● Není příliš dlouhý, ani příliš krátký.
● Upoutá pozornost.
● Preferuje pozitivní příklady.
● Dokáže být vtipný, ale ne za každou cenu.
Dejte si pozor na pravopis, gramatiku i překlepy, které zabijí i ten nejlepší příběh. Pokud v každé větě zákazník najde jednu hrubku nebo pět překlepů, sníží to jeho důvěru ve vaše víno a půjde raději nakoupit ke konkurenci. Zároveň si taky dejte pozor na strukturu textu (Správný příběh má začátek a konec, ke kterému celý děj postupně vrcholí).
Nezapomínejte také text dělit na odstavce. Pokud čtenář otevře článek a uvidí nekonečnou nudli, nic ho nepřinutí k tomu, aby článek dočetl až do konce. Naopak ho hned zavře a už se k němu nevrátí.
Co když neumím vyprávět?
Nepatříte mezi vypravěče, kteří zaujmou prvním slovem? Najděte si psavce, nebo marketingovou agenturu, která příběh převypráví za vás. Profesionálové mají léta zkušeností, ví, co lidé chtějí slyšet a umí jim to správně říct. Společnými silami tak dosáhnete úspěšného výsledku.