Záhada opuštěného košíku
S problémem nedokončených objednávek bojuje každý e-shop, každý rok zůstanou v opuštěných košících miliardy korun. Zákazník si vybere zboží, klikne na ikonu nákupního košíku, ale nikdy objednávku nedokončí. Čí je to však chyba? Většinou samotného e-shopu.
Lidé jsou bytosti, které se rozhodují jak na základě vědomých, tak podvědomých impulzů. A i ty nejmenší titěrnosti dovedou odradit zákazníka od nákupu. Co zákazníkům vadí a jak to řešit se dozvíte v následujícím článku.
Síla v jednoduchosti
Nikdo se nechce ztratit v labyrintu kroků. Zákazník chce otevřít e-shop, vybrat si zboží a během pár minut okno zavřít a věnovat se svým věcem. Proto by měl být počet kroků nutných k dokončení objednávky co nejmenší. Ideální počet je 4–5 kroků, více už e-shopu škodí. Je také dobré, aby zákazník neustále viděl, kolik kroků mu chybí do dokončení objednávky, např. ve formě počítadla na spodu stránky.
Pořád na očích
Zákazník by měl košík najít i bez mapy či GPS navigace. Ikona nákupního košíku by neměla nikdy zmizet, vždy by měla být na očích a na každém člověku známém zařízení.
Také by neměla sloužit pouze jako tlačítko, přes které se člověk dostane k objednávce, ale taky indikátor nákupu. Mělo by se rozsvítit či jinak graficky zareagovat a měla by v ní být malá číslice, označující počet produktů.
Podívat se koni na zuby
Každý si rád zjistí co nejvíc o produktu, který kupuje. Jaké jsou jeho vlastnosti, jak vypadá, proto se správný e-shop neobejde bez popisů a rozpoznatelných obrázků. Samotné popisy by pak neměly být žádné slohové práce, stručnost a jasnost jsou na prvním místě.
Otravné registrace
Žijeme v uspěchané době a i dvě minuty nudného, byrokratického vyplňování informací navíc mohou zákazníka vypudit nadobro. Také je nevhodné za tento proces ukrývat důležité informace, jako například podrobnosti o produktu, jeho dopravě či kontaktní údaje.
Úplně nejlepší řešení je dát zákazníkovi možnost volby. V případě, že se rozhodne pro registraci, máte potenciál pro získání opakovaného zákazníka a do mailu mu budou chodit nabídky či zprávy o slevách.
Na rychlosti záleží
Mnoho zákazníků se rozhoduje podle doby dodání, nikomu se nechce čekat na jeho vytoužený produkt čtyři dny až týden. Důležité je taky zachovat transparentnost. Sdělit zákazníkovi brzo a hlavně přesně, kolik bude platit za dopravu a hlavně jestli je vůbec zboží dostupné. Žádné neurčité částky, přesná hodnota.
Záruka poctivosti
Je důležité přesvědčit svého zákazníka o důvěře, a toho se docílí dobře viditelným umístěním kontaktních údajů. Měly by být viditelné a hlavně snadno přístupné během celého procesu nákupu, na každém kroku. Zákazník tedy vidí, že prodejce je ochotný s ním komunikovat, odpovídat na jeho dotazy atd., prostě že mu vyjde vstříc.
Zdroj: redakce www.pracevevinarstvi.cz